Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Dit is de hertekende Hyundai i20. De nieuwe versie krijgt de 7DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling.
De huidige generatie van de Hyundai i20 werd gepresenteerd in 2014 en krijgt nu een kleine verjongingskuur. Niet alleen de vijfdeurs wordt hertekend, ook de driedeurs en de Active-crossover. We noteren onder meer een nieuw radiatorrooster en hertekende bumpers. De achterklep bevat voortaan de nummerplaat en de lichtblokken worden hertekend. Nieuwe koetswerkkleuren staan eveneens op het lijstje, net als een contrasterende dakkleur.
De geüpdatete i20 krijgt het SmartSense-pakket van Hyundai. Dat omvat de meest recente elektronische rijhulp, zoals een aanrijdingswaarschuwing, rijstrookwaarschuwing, vermoeidheidsherkenning en automatische grootlichten. Klanten kunnen ook kiezen uit vier geluidsinstallatie. Bovenaan het gamma is er een optioneel infotainmentsysteem met touchscreen van 7 duim, dat navigatie, connectiviteit en media omvat, net als Apple CarPlay, Android Auto en “Live Services”.
Technisch breidt Hyundai zijn Stop&Start-systeem uit naar alle modellen. De i20 heeft alleen benzinemotoren. De topversie is de 1.0 turbobenzine met 100 en 120 pk. Op die motor biedt Hyundai voortaan de keuze tussen een manuele versnellingsbak en een DCT-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. De rest van het motoraanbod bestaat uit een atmosferische 1.2 van 75 en 84 pk, en een 1.4 van 100 pk.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!