Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Dit is de meest krachtige en snelste Ferrari ooit! En dat wil wat zeggen. De 599 GTO volgt de lijn die door de mythische 250 GTO en 288 GTO werd ingezet. Het is dus een auto voor op de openbare weg, maar sterk geïnspireerd door de racerij. Hier diende de 599XX als basis voor een ongetwijfeld historische auto.
Gran Turismo Omologato: deze aparte benaming staat synoniem voor een overvloed aan vermogen. De 6-liter V12 spuwt 670 pk uit bij 8.250 toeren per minuut en 620 Nm bij 6.500 toeren. De V12 heeft geen turbo maar kan erg hoog in de toeren klimmen. De prestaties zijn dan ook navenant: in 3,35 seconden spurt de 599 GTO van 0 naar 100 km/u en de topsnelheid bedraagt 335 km/u. Op het privé-testcircuit van Ferrari in Fiorano draait de 599 GTO een rondje in 1 minuut 24 seconden. Dat zegt je misschien niet veel, maar is sneller dan de Ferrari Enzo en de Maserati MC12.
De V12 is een kunstwerkje op zich en ook de aerodynamica mag gezien worden. Aan de buitenzijde vallen de talrijke luchtinlaten op. Het interessantste bevindt zich onder de auto. De onderzijde is volledig vlak en de diffuser achteraan is nu nog groter. De aandacht voor de stroomlijn gaat heel ver. Zo wordt de koellucht van de remmen via een speciaal gevormde schijf naar de buitenzijde van de auto gevoerd, zodat ze de luchtstroom onder de auto niet kan verstoren.
Zoals gewoonlijk bij Ferrari blijft de productie van bijzondere auto’s erg beperkt. Van de 599 GTO worden dan ook maar 599 exemplaren gebouwd. Hou de chequeboekjes maar klaar.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.