Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De huidige Fiat Panda staat al sinds 2012 in de catalogus. In 2021 maakt hij plaats voor een volledig nieuwe generatie, geïnspireerd op het Centoventi-conceptmodel. De elektrische versie volgt in 2023.
Net als alle andere constructeurs moet de Italiaans-Amerikaanse FCA-groep ook rekening houden met de strikte Europese uitstootnormen. Zo geldt vanaf eind 2020 een grens van 95 g/km aan CO2 voor het volledige gamma. Het merk Fiat, bijzonder actief in Europa, zet vooral in op elektrisch. Zo zal de volgende generatie van de 500 midden 2020 onder meer elektrisch zijn. Het merk bevestigde nu ook aan het Britse Autocar dat de volgende generatie Panda eveneens elektrisch aangedreven wordt. Maar volgens FCA-CEO Olivier François krijgt de volgende Panda, die esthetisch zal aanleunen bij het Centoventi-conceptmodel, in 2021 eerst klassieke motoren.
François bevestigde ook de komst van een elektrische versie. Daarvoor is het wel nog wachten tot 2023. De elektrische Panda zal een soort ‘à la carte’-systeem van batterijen krijgen: de auto komt standaard met een ‘kleine’ batterij met een rijbereik van ongeveer 100 kilometer om de prijs te drukken. Wie een groter rijbereik wil, kan extra batterijen kopen of huren die door de garagist worden geplaatst.
Lees ook: %%ilink_21934_Waarom dit de perfecte zomer is om een Fiat 500X te kopen%%
Lees ook: %%ilink_21937_De Fiat Tipo is nu op zijn verleidelijkst!%%
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.