Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De emissiekoorts heeft ook bij Fiat toegeslagen. De Italianen presenteren een extra zuinige en propere Punto Evo. Dankzij een uitstoot van maar 95 g CO2/km grijpt hij een mooie overheidskorting, terwijl onder de motorkap een meer dan behoorlijke 85 pk schuilt.
Onder de kap ligt een nieuwe versie van de bekende 1.3 MultiJet diesel. Het doel? Zuinigheidsrecords vestigen. Hoewel de kleine Italiaan de waarden van zijn Duitse rivalen niet haalt, zet hij mooie cijfers neer. De CO2-uitstoot bedraagt 95 g/km, het gemiddelde verbruik 3,6 l/100 km. Uiteraard voorziet Fiat een partikelfilter en een start-stopsysteem.
De Punto Evo heeft sowieso recht op een roetfilterpremie van 210 euro en de overheidskorting van vijftien procent op de aankoopprijs. Wat wil je nog meer?
Bij de benzinemotoren wordt het gamma uitgebreid met de 1.4 MultiAir met 105 pk en een zwakkere 1.4 met 77 pk. Die laatste beschikt over een gerobotiseerde versnellingsbak.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.