Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Downsizing: die term wordt tegenwoordig overal naar je hoofd geslingerd. Mocht het toch nog niet helemaal duidelijk zijn: dat betekent het verkleinen van de cilinderinhoud van motoren voor een lager verbruik, zonder de prestaties te compromitteren. Ford geeft een goed voorbeeld met zijn nieuwe driecilinder.
De verkleining van motoren is echt verbazingwekkend. De Focus, een gezinswagen uit de middenklasse, wordt aangedreven door een petieterige 1 liter met amper drie cililinders. Belachelijk? Dat is dan zonder de turbo gerekend, die de motor extra kracht inblaast 100 tot zelfs 125 pk laat ontwikkelen. Gedaan met lachen. De krachtbron haalt in de Focus een CO2-uitstoot van respectievelijk 114 en 109 g/km en een verbruik van ongeveer 5 l/100 km.
De kleine driecilinder wordt gebouwd in de Ford-fabriek in Keulen en wordt ingezet in de Focus en de C-Max, maar later ook in andere modellen.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.