Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Om “the big three” te onttronen moet je niet alleen de nodige financiële middelen hebben maar ook iets nieuws bijbrengen. Henry J. Kaiser had een aanzienlijk fortuin, dus de eerste voorwaarde was ingevuld, maar de eerste modellen die hij en zijn vennoot Frazer lanceerden waren weinig uitzonderlijk, zelfs aan het eind van de jaren ’40.
Aan het begin van de jaren ’50 zag de baas echter een niche die de Amerikaanse reuzen links lieten liggen: die van de sportieve roadsters, een segment dat bijna volledig in handen was van de Britse merken MG, Triumph en Jaguar. Daarom begon hij aan een roadster met een opvallende look en twee heel bijzondere eigenschappen: een koetswerk in glasvezel en… deuren die in de voorvleugels wegschoven.
Helaas was de rest teleurstellend, met een gescheiden chassis en een zescilinder van 2,6 liter die met moeite 90 pk ontwikkelde. Het recept sloeg dus niet aan, temeer omdat het ding vreemde proporties had, zeker in profiel. Een jaar na zijn introductie, in 1954, werd de Kaiser-Darrin DKF-161 weer van de markt gehaald.
Vind je hem onweerstaanbaar? Dan moet je dit weten:
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!