BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Het is de eerste SUV-coupé van het Koreaanse premiummerk.
In april toonden we je de Genesis GV80 Coupe Concept, die toen net was onthuld op het autosalon van New York. Een prototype dat een slimme mix vormde tussen de huidige GV80 en de X Speedium Coupe- en Convertible-conceptcars. En na de conceptcar is hier nu het productiemodel!
De GV80 Coupe heeft een lengte van 4,965 m, wat 2,5 cm langer is dan de klassieke GV80. Dat is te verklaren door de lichtjes verlengde achterzijde. Deze coupéversie is ook een haar lager (- 5 mm), terwijl de breedte en de wielbasis onveranderd blijven ten opzichte van de standaard GV80. Wat zijn look betreft, merken we nieuwe luchtinlaten op aan de zijkant en onder de grille. Achteraan zijn de geïntegreerde LED-achterlichten van de conceptcar verdwenen, maar in de plaats zijn er een meer aerodynamische daklijn, een dubbele dakspoiler en een ducktail bijgekomen. Tenslotte onderscheidt de achterbumper zich van de gewone GV80 door een zwarte rand rond de diffusor en de vier uitlaatpijpen.
Aan boord van de GV80 Coupe merken we de komst van een nieuw OLED-scherm van 27 inch op, dat het infotainmentsysteem met de digitale tellers fuseert. De middenconsole is ook hertekend, met een combinatie van verschillende aanraakgevoelige bedieningen en fysieke knoppen. Het is geen verrassing dat de mooiste materialen gebruikt worden, zoals aluminium, hout en leer, wat een luxueuze en serene sfeer oplevert. De passagiers hebben ook recht op een sscherm van 14,6 inch voor de zitplaatsen achteraan, een airco met vier zones, verwarmde armsteunen, een geurverspreider en een hifi-installatie die samen met Bang & Olufsen is ontwikkeld.
Net als de klassieke GV80 maakt deze coupéversie gebruik van een 2,5 liter-viercilinder benzinemotor (304 pk en 422 Nm) en van een 3,5 liter-V6 op benzine (380 pk en 530 Nm). Maar het model krijgt ook nog een krachtigere motor, die niet wordt aangeboden op de standaard GV80: een 3,5 liter-V6 met een elektrische compressor op 48 V die het vermogen van de motor doet toenemen tot 415 pk (549 Nm). De GV80 Coupe heeft ook een actieve uitlaat voor een sportiever geluid, terwijl zelfs het gevoel van het rempedaal gepersonaliseerd kan worden. Met de lancering van dit nieuwe model wordt ook een reeks technologieën geïntroduceerd, zoals de elektronisch gestuurde Preview-ophanging, een Auto Terrain-modus die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie en verbeteringen aan het airbagsysteem. Deze updates komen ook naar de klassieke GV80 in 2024. De verkoop van de nieuwe GV80 Coupe gaat al snel van start op de Koreaanse markt, maar Noord-Amerika en Europa komen pas in de zomer van 2024 aan de beurt.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...