BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Een studie van het Fraunhofer-instituut voor Werk en Organisatie (IAO) bevestigt dat de elektrificatie van de autosector, vooral onder druk van de CO2-richtlijnen van de Europese Unie, kan leiden tot fors banenverlies binnen de Duitse auto-industrie. De studie, die werd besteld door een reeks Duitse industriële groepen – waaronder BMW, VW, Daimler en Bosch – denkt dat potentieel 35 procent van de werkgelegenheid bij de autobouwers in gevaar is en 44 procent bij de toeleveranciers. En dan is er al rekening gehouden met de schepping van 25.000 nieuwe banen in de sectoren van de batterijen en elektronische onderdelen.
Trump’s belasting kan ook pijn doen…
De andere dreiging voor de Duitse autosector komt van de Verenigde Staten. S&P Global Ratings heeft namelijk berekend dat als de Regering-Trump effectief haar belasting van 25 procent op elke in de VS ingevoerde auto toepast zoals gepland, de Duitse autobouwers hun winsten zouden zien slinken met 10 tot 20 procent in 2019 alleen al. Ter herinnering: Volkswagen, BMW en Daimler horen bij de grootste exporteurs van Europese auto’s naar de Verenigde Staten. In 2018 voerden de Duitse autogroepen volgens hun federatie VDA samen 470.000 auto’s uit Duitsland uit naar de VS.Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...