Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Door alle reglementen staat de toekomst van de viriele en luide sportwagen op het spel. Het is wellicht een goed moment om de zaken eens van een andere kant te bekijken, zoals Gordon Murray Design en koolstofvezelspecialist Toray doen. Zij bouwden een soort Lotus Elise, maar dan elektrisch.
Een bolide zoals de Tesla dus? Inderdaad, maar een klasse lager. Dankzij de monocoquestructuur, volledig in aluminium, weegt de Teewave niet meer dan 850 kg, inclusief 240 kg batterijen. De afmetingen zijn logischerwijze beperkt: 4 meter lang, 1,8 meter breed en 1,2 meter hoog.
De elektromotor beschikt over slechts 63 pk, maar dat staat vlotte acceleraties niet in de weg. In iets meer dan elf seconden klimt de teller tot 100 km/u. Dat valt te verklaren door het lage gewicht, maar ook door het hoge koppel van 180 Nm. De topsnelheid is wel beperkt tot 147 km/u.
De autonomie bedraagt 186 km, wat meer dan redelijk is voor een elektrische wagen. Het duurt ongeveer zes uur om de batterijen op te laden.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.