Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
In de Europese Unie werden vorige maand 14,6 procent meer nieuwe auto’s ingeschreven dan in juni 2014. Het is de grootste stijging (maand op maand) sinds december 2009, wat erop wijst dat de Europese economie op de goede weg is.
ACEA, de Europese constructeurskoepel, maakte de positieve cijfers voor de Europese automarkt vandaag bekend. Het is al de 22ste maand op rij dat de Europeanen meer auto’s inschrijven dan in dezelfde maand van het jaar ervoor, de Europese verkoop blijft zijn opmars voortzetten. In de eerste helft van 2015 steeg het aantal registraties met 8,2 procent tot 7,41 miljoen tegenover dezelfde periode in 2014. ACEA verdubbelde trouwens zijn groeiverwachting voor het hele jaar, van 2 naar 5 procent.
Een deel van de grote groei in juni valt te verklaren doordat Pinksteren dit jaar in mei in plaats van juni viel. Zowel volume- als luxemerken scoorden goed in juni. Volkswagen, Renault, Ford, Opel en Peugeot nemen (in die volgorde) de grootste marktaandelen in.
Bij de Volkswagen-groep, de grootste Europese autobouwer, stuwden modellen zoals de nieuwe Skoda Fabia en Superb, de VW Passat en de Porsche Macan de inschrijvingen met 17 procent omhoog. Ook de Peugeot 308, Citroën C4 Cactus en Ford Mondeo zorgden voor een positieve impuls.
Alle grote landen noteerden groeicijfers in juni: Spanje (+23,5%), Frankrijk (+15%), Italië (+14,4%), Duitsland (+12,9%) en het Verenigd Koninkrijk (+12,9%). In België bedroeg de stijging 14,9 procent. Opmerkelijk: ook in Griekenland werden meer nieuwe auto’s ingeschreven (+13%). Het effect van de Griekse crisis wordt pas duidelijk in de inschrijvingen van de komende maanden.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.