MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Nürburgring is dé maatstaf voor sportwagens. Een goede chrono op het beruchte 21 km lange circuit zorgt voor heel wat weerklank. Tijden op een circuit zijn meestal voer voor toogdiscussies, maar ze geven wel een idee van het potentieel van een dergelijke auto. Gumpert heeft zijn slag thuisgehaald en verbeterde het record voor seriewagens.
13 augustus 2009. Buiten is het 20 graden en de hemel is licht bewolkt. Om 12 uur 55 overschrijdt Florian Gruber (26) de finish van de Nürburgring. Hij verbetert het vorige record van de Donkervoort GT met 3,32 seconden: het nieuwe record staat op 7:11’57”. Hij blijft er erg rustig bij als hij zijn eerste indrukken weergeeft. “De omstandigheden waren goed, maar zeker niet optimaal. Ik denk dat we onder de kaap van 7 minuten kunnen duiken.” Roland Gumpert, voormalig hoofd van Audi Sport en zaakvoerder van de firma met zijn naam, vat het wat voorzichtiger samen: “Het is knap dat we het record gebroken hebben. Het bewijst dat de auto heel wat potentieel heeft. Maar het heeft geen zin om nog sneller te willen gaan. Het zou de concurrentie demoraliseren…” Zonder commentaar.
De karakteristieken
De Gumpert Appollo Sport is een echte supercar. Hij wordt aangedreven door een Audi V8-motor van 700 pk en 875 Nm die aan een sequentiële bak gekoppeld wordt. In 3 seconden sprint hij van 0 naar 100 km/uur, na 8,9 seconden rondt hij de kaap van 200 km/uur en de topsnelheid bedraagt 360 km/uur. Welkom in de wereld van de supercars! Tijdens de recordpoging liep de auto op Michelin Pilot Sport Cup-banden. Deze prestatiebanden zijn gehomologeerd voor de weg. De regelbare ophanging kwam van KW.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...