Honda HR-V gaat weer in de aanval

Ondanks zijn zeer beperkte verkoopcijfers bij ons begint de Honda HR-V toch stilaan aan bekendheid te winnen. Hij poedert vandaag zijn neus bij en krijgt andere stoelen en nieuwe motoren zodat hij weer een aanval kan openen op het segment van de compacte SUV’s.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 14 augustus 2018

Een compacte SUV met benzinemotoren zou een kletterend succes moeten zijn in België. Toch steken de verkoopcijfers van Honda maar bleek af tegen die van de Peugeot 2008, Renault Captur en dergelijke meer. Om dit euvel te verhelpen geeft Honda zijn kleinste SUV een kleine opfrisbeurt om hem weer in de spotlights te krijgen.

Bijgewerkt uiterlijk

Om de aangepaste versie te herkennen, heb je een scherp oog nodig. Laat ons je even helpen: het front krijgt een stevige chroomstrip en led-dagrijlichten om hem te laten aansluiten bij de rest van de Honda-familie. Achteraan krijgen de led-lichtblokken voortaan gerookt glas. Tot slot doen ook nieuwe koetswerktinten hun intrede.

Comfortabeler

Zonder foto’s van het interieur prijs te geven belooft Honda dat het is verbouwd voor meer comfort. Zo krijgt hij nieuwe en hertekende voorstoelen met vooral meer ondersteuning. Bovendien zouden de gekozen stoffen en leersoorten van een betere kwaliteit zijn.

En stiller

De geluiddemping van de HR-V is ook bijgewerkt dankzij meer isolerende materialen rond de wielkasten en in de kofferstructuur. Naargelang van de versie krijgt de opgefriste HR-V zelfs actieve geluidsonderdrukking. Die stuurt omgekeerde geluidssignalen via de luidsprekers zodat lagefrequentietonen worden opgeheven.

Drie motoren, twee transmissies

Onder de motorkap herneemt de HR-V de atmosferische 1.5 i-VTEC met 130 pk en 155 Nm aan koppel. Zoals voordien kan die worden gecombineerd met een manuele zesbak of een CVT-automaat. In de lente van 2019 verschijnen daarnaast een 120 pk sterke 1.6-diesel en een nieuwe 1.5 VTEC Turbo, die recht uit de Civic is geplukt.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km