Hyundai i20: familietrekjes en nieuwe diesel

  • Piette François
  • 05 maart 2012

Het is al 2012, de Hyundai i20 is dus toe aan een kleine facelift. De kleine Zuid-Koreaan poedert zijn neusje wat bij en geniet van een nieuwe dieselmotor die een record neerzet in het segment: 84 g CO2/km.

Ontwerptaal

Fluidic sculpture is de mystieuze term die Hyundai gebruikt om zijn ontwerptaal te omschrijven. Hier komt ze tot uiting in een nieuw front met aangepaste grille, motorkap, bumper, koplampen en luchtroosters. Achteraan werd de bumper en de verlichting vernieuwd. In het interieur werkte Hyundai vooral aan de kwaliteit van de materialen.

Motoren

De grootste nieuwigheid ligt onder de motorkap, waar een nieuwe 1.1 driecilinder diesel met 75 pk verschijnt. Gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak belooft deze i20 een CO2-uitstoot van 84 g/km. Momenteel doet alleen de Toyota Yaris Hybride (die ook voorgesteld wordt in Genève) beter in dit segment.

De rest van het gamma werd vereenvoudigd en verbeterd. Blijven op het programma staan: de 1.4 diesel met 90 pk en 108 g CO2/km, de 1.25 benzine met 85 pk (7 pk winst) en 114 g CO2/km en aan de top de 1.4 benzine met 100 pk.

Tot slot heeft Hyundai de ophanging en de isolatie van geluiden en trillingen verbeterd. ESP is nog altijd standaard op het volledige gamma, net als 5 jaar garantie.

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: Hyundai.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km