BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Bij de onthulling van zijn nieuwe Tucson beloofde Hyundai ook een plug-inhybride variant. De technische fiche van die versie, die in de zomer van 2021 op de markt komt, is nu officieel gepubliceerd.
Zo leren we dat de stekkerhybride variant een lithium-polymeerbatterij krijgt van 13,8 kWh. Dat zou moeten volstaan om de nieuwe Tucson een elektrisch WLTP-rijbereik te geven van “meer dan 50 kilometer”.
Op praktisch vlak krijgt het model een interne lader van 7,2 kW waarmee het volledige rijbereik op minder dan 2 uur kan worden geladen. Omdat de batterij bovendien onder de vloer is gemonteerd, blijft de koffer een ruime 558 liter groot.
De aandrijflijn van de Tucson PHEV combineert een 1.6-turbobenzine met een 66,9 kW (91 pk) sterke elektromotor, goed voor een totaalvermogen van 265 pk en een koppel van 350 Nm.
De plug-inhybride Tucson geeft bovendien zijn vermogen aan de vier wielen door via een zestrapsautomaat.Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...