Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Komend weekend trekt het Formule 1-circus naar het circuit van Spa-Francorchamps. Sebastian Vettel mocht zich daar al even uitleven met een prototype van Infiniti, de Q50 Eau Rouge.
Vettel nam met de Japanse premiumsedan deel aan een wedstrijdje tegen de Amerikaanse racepiloot Parker Kligerman en snookerkampioen Pan Xiaoting uit China. Hij moest zich wel een beetje inhouden wegens het typisch Belgisch (lees: regenachtige) weer op Spa-Francorchamps.
“Hoewel het moeilijk was om de prestaties in te schatten door het natte circuit, merkte ik wel dat de ingenieurs vooruitgang hebben geboekt inzake besturing en ophanging sinds ik voor het eerst met de auto reed begin dit jaar”, zegt Vettel.
De Red Bull-rijder geeft advies aan Infiniti bij de ontwikkeling van dit sportieve model. De Q50 Eau Rouge wordt aangedreven door een 3.8 V6 met 560 pk en steekt in een sportiever pak dan de gewone Q50. Het is echter niet helemaal zeker of Infiniti de Q50 Eau Rouge effectief op de markt brengt. Dat wordt nog ‘geëvalueerd’.
Wie uiteindelijk de snelste tijd neerzette? Dat zie je in het bovenstaande filmpje.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!