Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Waterstof is vooral interessant voor grote voertuigen, zoals limousines of SUV’s van XXL-formaat. Waarom dus niet voor kampeerauto’s?
De conceptcar Sprinter F-Cell is nog niet voor de komende jaren, maar geeft wel aan hoe een kampeerauto op waterstof er op termijn uit zou kunnen zien. Hij is gebaseerd op de toekomstige elektrische versie van de Sprinter, maar ruilt de batterijen in voor een brandstofcel en drie reservoirs die 4,5 kilogram aan waterstof kunnen opslaan. Dat levert een rijbereik op van 300 kilometer. Een vierde reservoir breidt het rijbereik uit naar 500 kilometer. De elektromotor produceert 200 pk en 350 Nm.
Met waterstof tank je snel vol, als je een waterstofstation vindt tenminste. Mercedes geeft wel aan dat de batterij in de aandrijflijn rechtstreeks kan worden opgeladen voor elektrisch rijbereik als de reservoirs leeg zijn. Het rijbereik is dan wel beperkt tot 30 kilometer. De brandstofcel op waterstof kan de elektrische apparaten aan boord wel van stroom voorzien op de bestemming.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!