Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De (krimpende) automarkt kiest steeds meer voor SUV’s en cross-overs, ten nadele van de traditionele berlines. Dat doet Jaguar pijn, want het merk heeft veel geld en energie gestoken in het specifieke platform van de berlines XE (formaat BMW 3-Reeks) en XF (formaat BMW 5-Reeks, ook verkrijgbaar als break), en die verkopen niet goed genoeg. Daarom is het merk diep aan het nadenken hoe het de aflossing van beide modellen gaat aanpakken. Het Britse magazine Autocar sprak met een paar insiders van het merk en meldt dat op dit moment meerdere pistes parallel worden bestudeerd. Een mogelijkheid is dat de twee modellen worden vervangen door één vijfdeursauto, die vrij compact zou zijn en heel sterk zou inzetten op een laag verbruik. De look van die auto zou wat doen denken aan die van de concept RD-6 uit 2003. Een andere optie is dat de XE wordt vervangen door een hatchback à la Audi A3, BMW 1 en Mercedes A, terwijl de XF dan zou worden afgeleid van het nieuwe MLA-platform van de toekomstige grote limousine XJ. Dat platform is geschikt voor zowel klassieke aandrijflijnen als voor volledig elektrische versies en is dus meer toekomstbestendig.
Daarnaast moeten Jaguar en zustermerk Land Rover ook op zoek naar een nieuw platform voor modellen met dwars ingeplante motor, want de huidige basis (Jaguar E-Pace, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque) komt op leeftijd. In plaats van een nieuw platform te ontwikkelen, hoopt de groep een samenwerking met een grotere constructeur te kunnen bewerkstelligen. Aangezien JLR al motoren deelt met BMW, zou het platform van Mini en de BMW’s 1- en 2-Reeks goed van pas komen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.