Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De (krimpende) automarkt kiest steeds meer voor SUV’s en cross-overs, ten nadele van de traditionele berlines. Dat doet Jaguar pijn, want het merk heeft veel geld en energie gestoken in het specifieke platform van de berlines XE (formaat BMW 3-Reeks) en XF (formaat BMW 5-Reeks, ook verkrijgbaar als break), en die verkopen niet goed genoeg. Daarom is het merk diep aan het nadenken hoe het de aflossing van beide modellen gaat aanpakken. Het Britse magazine Autocar sprak met een paar insiders van het merk en meldt dat op dit moment meerdere pistes parallel worden bestudeerd. Een mogelijkheid is dat de twee modellen worden vervangen door één vijfdeursauto, die vrij compact zou zijn en heel sterk zou inzetten op een laag verbruik. De look van die auto zou wat doen denken aan die van de concept RD-6 uit 2003. Een andere optie is dat de XE wordt vervangen door een hatchback à la Audi A3, BMW 1 en Mercedes A, terwijl de XF dan zou worden afgeleid van het nieuwe MLA-platform van de toekomstige grote limousine XJ. Dat platform is geschikt voor zowel klassieke aandrijflijnen als voor volledig elektrische versies en is dus meer toekomstbestendig.
Daarnaast moeten Jaguar en zustermerk Land Rover ook op zoek naar een nieuw platform voor modellen met dwars ingeplante motor, want de huidige basis (Jaguar E-Pace, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque) komt op leeftijd. In plaats van een nieuw platform te ontwikkelen, hoopt de groep een samenwerking met een grotere constructeur te kunnen bewerkstelligen. Aangezien JLR al motoren deelt met BMW, zou het platform van Mini en de BMW’s 1- en 2-Reeks goed van pas komen.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!