Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een revolutie bij Jaguar. De constructeur valt de BMW 3-Serie, Audi A4 en Mercedes C-Klasse aan met deze XE. Dit nieuwe instapmodel van het merk zal de fleetbeheerders zeker bekoren. De prijzen beginnen in de buurt van 35.000 euro.
Laten we beginnen met de afmetingen: 4,67 meter lang en 1,85 meter breed. Een flinke jongen dus, die wel heel wat aluminium gebruikt (75 %) om zijn gewicht te beperken. Wees gerust, Jaguar respecteert de traditie: de XE wordt op de achterwielen aangedreven. Een geavanceerde tractiecontrole die inwerkt op het koppel en de remmen vergemakkelijkt het rijden op een natte ondergrond.
Jaguar geeft de informatie over de XE maar druppelsgewijs vrij. Voorlopig zijn maar twee motoren bekend. De eerste is de bekende drieliter V6 benzine met compressor en een vermogen van 340 pk. Deze motor is ook de instapversie van de F-Type. Hier wordt hij gekoppeld aan een achttrapsautomaat en garandeert hij een spurt van 0 tot 100 km/u in maar 5,1 seconden.
De tweede is helemaal nieuw. Het gaat om een tweeliter viercilinder diesel die 163 pk en 380 Nm levert. Een motor uit eigen huis, met 3,8 l/100 km en een CO2-uitstoot van 99 g/km. Dit wordt zonder twijfel een bestseller bij ons.
Kwestie van niet achter te blijven in de wedloop van de Duitse merken, rust Jaguar de XE uit zoals een paleis. We zien een head-up display met lasertechnologie, een camera om op de juiste rijstrook te blijven en verkeersborden te herkennen en een nieuw multimediasysteem met aanraakscherm zoals een tablet. Wil je daar nog iets meer over weten, klik dan hier.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!