Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Na een eerste teaser in het gezelschap van de Kerstman laat de XF Sportbrake zich opnieuw zien, maar deze keer helemaal zonder vermomming. Jaguar presenteert de nieuwe break op het salon van Genève. Op het programma staan sportiviteit, ruimte en ... dieselmotoren.
Breaks zijn zeker geen grote traditie bij Jaguar. We herinneren ons de X-Type Estate en, op veel kleinere schaal, de XJS die door Lynx omgebouwd werd tot een shooting break. Deze XF betekent de terugkeer in het segment. Jaguar zou Jaguar niet zijn, mocht die terugkeer niet in stijl gebeuren. Het design behoudt zijn dynamiek en verleidingskracht. Een Aërodynamisch en een Black Pack moeten voor meer présence op de weg zorgen.
De concurrenten van de Jaguar XF (Audi A6, BMW 5, Mercedes E en andere) kennen vooral succes omdat ze ook als break verkocht worden. Vandaar dat Jaguar zich aan dit avontuur waagt. De XF Sportbrake is praktisch, dankzij het koffervolume dat tot 1.675 liter klimt en de achterbank die neerklapt in een 60/40-verhouding (een skiluik is optioneel). Een bijkomend voordeel is de 48 mm grotere hoofdruimte achterin. De XF is een volwaardige vijfzitter. De kofferklep kan elektrisch aangedreven worden en sluit heel zacht.
Een nieuwe luchtvering achteraan garandeert een constante hoogte, ongeacht de lading. Bovendien is de adaptieve ophanging (ADS) beschikbaar op alle modellen van de XF Sportbrake. Onder de motorkap stelt Jaguar alleen dieselmotoren voor, met vier en zes cilinders en vermogens van 163 tot 275 pk.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!