Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Op het salon van New York presenteert Jaguar de ultieme versie van zijn XK coupé: de XKR-S GT. Een radicaal model bestemd voor het circuit dat zeer exclusief is, want Jaguar bouwt maar dertig exemplaren. Opgelet, verzamelaars.
Onder de motorkap blijft de V8 met compressor hetzelfde als in de XKR-S. Hij levert nog altijd 550 pk en een koppel van 680 Nm. Nieuw is de afstelling van het onderstel en dan vooral de remmen die verstevigd werden. De schijven hebben de diameter van 398 mm vooraan en 380 mm achteraan. En voor het eerst op een Jaguar zijn ze van keramische koolstofvezel.
De minst zichtbare aanpassing is ongetwijfeld de spectaculaire achtervleugel. Die zorgt mee voor een neerwaartse druk van 145 kg, samen met de diffuser. Ook werd de bochtsnelheid verbeterd door de adaptieve schokdemping. Qua pure prestaties is er weinig verschil met de XKR-S: 300 km/u topsnelheid (elektronisch begrensd) en amper vier seconden om 100 km/u te halen.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!