Kawasaki Z1000: benadrukte facelift !

  • Wouters Bruno
  • 28 augustus 2006
Zeg gewoon “Z”, en de motorwereld weet dat u over Kawasaki spreekt, net zoals de term “Ninja” onmiddellijk verbonden wordt aan het groene merk. Deze genetische erfenis maakt hiervan één van de best verkochte « Naked » van deze laatste jaren. Kawasaki onthult ons vandaag zijn opvolger, die zowel op esthetisch als mechanisch vlak diep doordacht werd. Het was wel nodig tegenover de komst van de nieuwe bijtende concurrentie, zoals de Yamaha FZ1. De categorie wordt meer en meer volkomen, daar de fun en de sensaties een overheersende plaats innemen voor deze die ze bedenken. Een kwestie van smoel Met een massa die vooraan werd geconcentreerd, samen met zijn hoekige lijnen, blaast deze nieuwe Z1000 een evenredige kracht uit, net zoals een sprinter, klaar in zijn starting blocks. Zijn ineengedrongen stijl en zijn gespierde vormen geven goed zijn verwaandheid weer. In zijn categorie “één liter cilinder” zal deze nieuwe Super Naked zich niet alleen tevreden stellen met zijn indrukwekkende esthetica : hij biedt bovendien een evenredig ineengedrongen uitzicht. Sensaties Wat de motor betreft en bij het opdrijven van de koppel bij laag en middel regime, verzekert hij een ongedwongen versnelling bij het starten, een vluggere uitgang bij bochten en een onmiddellijke reactie van het gas bij oversteken. De nieuwe zijdelingse frame zou de trillingen van de motor moeten verminderen, en de viervoudige uitlaat ziet er nog indrukwekkender uit. Misschien te? En nu serieus Met deze nieuwe look werd de ergonomie herdacht wat het zadel, de tankinhoud en de voetsteunen betreft. Deze bieden een evenwichige en natuurlijke houding aan. Het raamwerk werd ook herzien, met een compleet nieuw remsysteem, met drie schijfremmen, en ABS. De Z1000 zal geen moeite hebben om zich een plaatsje te vinden onder de zon, en zeker niet met een concurrerende prijs. Zijn dynamische kwaliteiten zullen niet teleurstellen, en wat het uitzicht betreft, moet u zelf maar oordelen… Deze zal begin 2007 beschikbaar zijn.

Meer lezen over:

Over de auteur: Wouters Bruno Bruno Wouters schrijft sinds 2005 voor Vroom. Als iets wielen en een motor heeft, is Bruno een gelukkig man.
Technologische evoluties boeien hem zeker, maar sensaties zoekt hij het liefst op plattelandswegen met een Morgan of met de motor.
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: KAWASAKI.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km