BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Het moest ervan komen: na de McLaren P1, Ferrari LaFerrari en Porsche 918 Spyder slaan steeds meer supercars de weg van de hybrides in. Het is een doeltreffende oplossing om prestaties en een laag verbruik te combineren. Dit concept van Lamborghini is een nieuw voorbeeld.
Hij heet Asterion LPI 910-4 en heeft de vorm van een opmerkelijk sobere coupé. Dat is vrij ongebruikelijk voor het merk. De naam is toepasselijk: we tellen 910 paarden en vier aangedreven wielen.
Het vermogen is als volgt verdeeld: het merendeel (610 pk) komt van de 5.2 V10, bekend van de Huracan. Het is een atmosferische benzinemotor die graag in de toeren klimt. Dat zou de harde sportievelingen moeten bevallen. De rest van het vermogen (300 pk) komt van drie elektromotoren: twee op de voortrein (er is dus vierwielaandrijving) en één tussen de motor en de versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven versnellingen.
De Asterion is een plug-inhybride die zijn batterijen aan het stopcontact oplaadt en 50 km volledig elektrisch kan rijden. De topsnelheid is dan wel beperkt tot 125 km/u. Dat is gunstig voor het verbruik: 4,12 l/100 km, met een CO2-uitstoot van 98 g/km.
Maar een Lambo koop of bewonder je natuurlijk vooral voor zijn prestaties. Deze bolide haalt 100 km/u in 3 seconden, terwijl de topsnelheid 320 km/u bedraagt.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...