Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Nu ja, min of meer. De atmosferische V8 van deze nieuwe Lexus GS F levert 467 pk, een honderdtal minder dan de V8 uit München. Hij is daarom niet minder opwindend, want hij klimt tot boven 7.000 tr/min.
De GS F is ‘gezinsvriendelijker’ dan de RC F coupé, maar gebruikt dezelfde sportieve recepten: een atmosferische vijfliter V8 met 473 pk bij 7.100 tr/min en 527 Nm van 4.800 tot 5.600 tr/min. Dat wordt allemaal gekoppeld aan een automaat met acht versnellingen. En het verbruik? Lexus had er de nodige aandacht voor, want de motor werkt volgens de brandstofbesparende Atkinson-cyclus. Net als de Prius.
Nog een element uit de RC F: het elektronisch gestuurde differentieel TVD met drie modi (Slalom, Standard en Track) dat het vermogen verdeelt tussen de achterwielen van de bolide. Met de juiste modus kies je voor meer stabiliteit of meer wendbaarheid.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!