Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Blijkbaar waren de ontwerpers van dit monster goed gek. Deze Corvette komt uit een andere wereld. Hij lijkt op een bodybuilder op anabolen en kon zo uit een of andere strip gestapt zijn. Waanzinnig én intrigerend. En dat geldt niet alleen voor het koetswerk, maar ook voor de mechaniek.
De naam verwijst naar de Boeing van de president van de Verenigde Staten, de Air Force One. Die benaming geeft al meteen een idee van de prestaties die je mag verwachten. De koetswerkuitbouw volgt dezelfde tendens: groot, groter, grootst. Het is maar de vraag of het resultaat iedereen zal bevallen. Eén ding is zeker: de LOMA-Performance C6.Blackforceone valt op.
De C6.Blackforceone is gebaseerd op de gewone C6 en niet op een ZR1 of Z06. Nadat de ingenieurs twee turbo’s op de V8-motor monteerden, leek die vuur te spuwen. Maar liefst 794 onstuimige pk’s weerklinken uit de bijzonder lyrische uitlaat. Het koetswerk ziet er uitzonderlijk uit, de prestaties zijn het des te meer. De sprint van 0 naar 100 km/uur duurt slechts 3,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 330 km/uur. Niet echt spectaculair, maar de LOMA-Performance offert liever wat topsnelheid op voor nog betere acceleraties. Uiteraard werden zowel de ophanging als de remmen versterkt, maar om al dat geweld in toom te houden, mag enkel een getalenteerde voet en beheerste hand het commando overnemen. Geen hulpvaardige vierwielaandrijving die alles in goede banen leidt.
Een auto als de LOMA-Performance C6.Blackforceone moet exclusief en duur blijven. Met een prijs van 190.000 euro en een productie van slechts 25 exemplaren voldoet hij ruimschoots aan die vereisten.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!