Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Lotus koos eigenaardig genoeg het salon van Tokyo om er zijn laatste versie van de Exige voor te stellen. Je herkent de Scura meteen aan zijn uiterlijk. De motor werd nog wat gekitteld en de auto werd op dieet gezet.
De matzwarte Scura heeft iets mysterieus. Glanzend zwarte strepen zorgen voor een apart accent. Hij ziet er in ieder geval agressief uit. In het interieur is alles even zwart en somber. De kuipstoeltjes komen rechtstreeks uit de racerij.
Het vermogen klimt naar 260 pk. Dit zorgt voor uitstekende prestaties. De topsnelheid bedraagt 245 km/uur en in 4,1 seconden spurt de Scura van 0 naar 100 km/uur. Het lage gewicht heeft niet alleen een invloed op de prestaties. Gemiddeld verbruikt de Lotus Scura slechts 8,5 l/100 km, waarbij hij 199 g CO2 /km uitstoot. Voor dergelijke prestaties is dit werkelijk uitzonderlijk.
Om de liefhebbers van ‘trackdays’ tevreden te stellen, monteerde Lotus een regelbare ophanging op de Scura. Zo kan de hoogte van het koetswerk ingesteld worden.
De Scura kreeg een speciale antislipregeling waardoor je een echte kanonstart kunt maken. Het systeem laat de wielen tot 10 km/uur meer doorslippen. Via een potentiometer kiest de bestuurder het niveau van de antislipregeling. Daarmee kan hij de auto en zijn rijstijl aanpassen aan de omstandigheden.
In België zal de Scura 61.820 euro kosten. De Exige Scura presteert als een supercar maar aan een redelijk tarief. Jammer genoeg wordt de productie beperkt tot 35 exemplaren.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.