Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Bij de naam Lotus denkt iedereen aan een lichte en snelle sportwagen uit Groot-Brittannië. Lotus is echter al enkele jaren in handen van het Maleisische Proton. Dat merk wordt niet ingevoerd in ons land en bouwt vooral kleine en middelgrote auto’s. Beide merken liggen heel ver uit elkaar, maar de Britten geven ook advies bij het ontwerpen van nieuwe Protons. Dit komt sterk tot uiting bij het Proton Concept, een kleine hybride stadsauto waarmee Proton bewijst dat het de nodige knowhow in huis heeft.
De stadsauto werd ontworpen door Italdesign en wordt op het salon van Genève voorgesteld op de stand van de designer. De auto wordt aangedreven door een elektrische motor, terwijl een 1,2-liter driecilinder of een klassiek stopcontact de batterijen opladen. De transmissie telt maar één versnelling. Lotus belooft een erg laag verbruik en een redelijke autonomie in puur elektrische modus. Maar cijfers over het verbruik, de uitstoot of de prestaties zijn nog niet bekend.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!