BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Belgische Volvo-fabriek in Gent zal vanaf eind 2019 de Lynk & Co-modellen voor de Europese markt bouwen. Volvo Cars heeft 30% van de aandelen van het Chinese merk in handen.
Zhejiang Geely Holding Group, de Chinese eigenaar van Volvo Cars, begon met Lynk & Co in 2015. Het merk mikt op een jong en geconnecteerd imago, op autodelen en op onlinediensten. Vorig jaar verwierf Volvo Cars 30% van de aandelen van Lynk & Co. Het Chinese zustermerk Geely bezit 50%, en de Zhejiang Geely Holding Group heeft de overige 20% in handen.
Volvo laat nu officieel weten dat het de modellen van Lynk & Co vanaf eind volgend jaar in zijn fabriek in Gent wil bouwen, zoals we eerder berichtten. “We zien heel wat potentieel voor dit nieuwe merk op de Europese markt en ondersteunen Lynk & Co graag met Volvo’s technologische en industriële expertise”, zegt Volvo-CEO Håkan Samuelsson.
De komst van Lynk & Co naar Gent betekent niet alleen goed nieuws voor de werkgelegenheid (momenteel werken er 5.000 mensen in de fabriek in Gent), maar ook voor de productiekosten: het volume en de schaalvoordelen gaan naar omhoog. De Chinese modellen die in België worden gebouwd, staan namelijk op het Compact Modular Architecture-platform (CMA) van Volvo, dat ook gebruikt wordt door de XC40.
De Gentse fabriek bouwt al sinds 1965 Volvo’s en is naast het Zweedse Göteborg een van de twee productiesites van Volvo in Europa. In België bouwt het Zweedse merk momenteel de XC40, de V40 en V40 Cross Country, en de S60. De gloednieuwe V60, die in februari werd onthuld, zal er ook van de band rollen. Vanaf eind 2019 vullen de eerste Lynk & Co-modellen de lijst van “made in Belgium”-modellen aan.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.