Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Belgische groep Alcomotive, een dochteronderneming van de Alcopa-holding, is een belangrijke speler geworden op het gebied van de distributie van auto's en motoren in Europa. De groep is aanwezig in 8 Europese landen en verdeelt jaarlijks 84.000 voertuigen van 11 verschillende merken. Een twaalfde merk wordt toegevoegd aan de portefeuille van Alcomotive: Maxus. Een merk dat de Belgische groep zal importeren in België, Luxemburg en Zwitserland.
Het merk Maxus is nog niet bekend bij ons, maar maakt deel uit van de grote Chinese automobielgroep SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Een groep die ook eigenaar is van de automerken Roewe (voorheen Rover) en MG en de grootste automobielgroep op de Chinese markt is. Om een idee van de grootte te geven: SAIC is de zevende grootste speler ter wereld met 7,05 miljoen verkochte voertuigen in 2018.
Maxus biedt een reeks elektrische bestelwagens aan. In een eerste fase kunnen geïnteresseerde klanten de EV80 al bestellen. Dat is een grote bedrijfswagen die concurreert met de Volkswagen e-Crafter. Het maximale laadvermogen is 950 kg. Het rijbereik is afhankelijk van de gekozen versie, maar kan dankzij de 56 kWh lithium-ionfosfaatbatterij oplopen tot 192 kilometer (volgens de oude NEDC-cyclus) oplopen. De EV80 is uitgerust met een elektromotor van 136 pk en 310 Nm. De topsnelheid is elektronisch beperkt tot 100 km/u. De prijs? € 54.990 exclusief btw.
Na de lancering van deze EV80 zal Maxus bij ons nog twee andere elektrische bestelwagens aanbieden: de EV30 en de EV90. De EV30 is vanaf maart 2020 verkrijgbaar in de vorm van een compacte bestelwagen. Dit model zal verkrijgbaar zijn met een lange of korte wielbasis. Op het gebied van batterijen heeft de klant de keuze tussen een capaciteit van 35 (220 kilometer NEDC-bereik) of 52,5 kWh (300 kilometer NEDC). De grote bestelwagen EV90 wordt verwacht in juni 2020. Deze biedt een bruikbaar volume van maximaal 11 m³. De Chinese fabrikant zal op dit grote model de keuze laten tussen een batterij van 52 kWh (200 kilometer NEDC) of 73 kWh (260 kilometer NEDC).
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.