Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2

Mercedes-AMG onthult het interieur van de nieuwe SL. We maken kennis met het nieuwe dashboard, dat het zelf “hyperanaloog” noemt. De twee noodzitjes achterin, die de laatste generaties hadden geschrapt, zijn terug.
  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 14 juli 2021
  • 1.405 weergaven

Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2

In augustus maakten we kennis met de eerste beelden van de toekomstige generaties van de Mercedes-AMG SL, een legendarisch model uit de catalogus van het merk met de ster. Het ontwikkelingsprototype was toen nog zwaar gecamoufleerd, zodat het onmogelijk was om de geruchten te controleren dat de nieuwe SL terug zou aanknopen met de traditie van twee noodzitjes achterin. Maar vandaag wordt dat bevestigd.

Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2

Voor het eerst sinds 1989 (met de SL van generatie R 129) komt de SL weer als 2+2 op de markt. Mercedes geeft echter wel aan dat de achterbank enkel voor mensen van maximaal 1,5 meter bestemd is. Ze kunnen echter ook worden benut als extra bergvak “bijvoorbeeld voor een golftas”.

Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2

Mercedes toont ook de bestuurderspost van deze nieuwe SL-generatie in detail. Zijn bedenkers zeggen dat het geïnspireerd is op het minimalistische en luxueuze dashboard van de legendarische 300 SL Roadster. Dit naar de moderne tijd vertaalde minimalistische dashboard zou “hyperanaloog” zijn. Zo omschrijft Mercedes dit huwelijk tussen “analoge indeling en digitale wereld”.

Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2
Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2

Concreet is het digitale hogeresolutiescherm van 12,3 duim voor de tellers hier gescheiden van het centrale display. Mercedes heeft het achter een vizier geplaatst om weerspiegelingen te vermijden als gevolg van de zon wanneer je met de kap open rijdt.

In het midden van het dashboard vinden we een tweede scherm van 11,9 duim in portretopstelling. Om ook hier te vermijden dat zonlicht een spelbreker wordt bij rijden in open lucht kan dit scherm elektrisch in een meer verticale positie worden geplaatst.

Mercedes-AMG SL: “hyperanaloog” en 2+2

Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Mercedes SL ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Mercedes SL zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
VIDEO – Suzuki Vision Gran Turismo: bloedmooi en 432 pk sterk!

VIDEO – Suzuki Vision Gran Turismo: bloedmooi en 432 pk sterk!

En je kan er zelf mee rijden! Virtueel welteverstaan, in de 1.15-update van Gran Turismo 7.

Maserati MC20 Cielo, de dakloze Nettuno!

Maserati MC20 Cielo, de dakloze Nettuno!

Het dak van de MC20 gaat er in 12 seconden af om volop te kunnen genieten van de melodie van de 630 pk sterke Nettuno V6!

Honda hint naar volgende CR-V

Honda hint naar volgende CR-V

En begint met een reeks afbeeldingen van de eerste plug-inhybride van het merk.

Aanbevolen tests voor jou

3,8 /5 Korte test: Peugeot 308 SW, nog steeds top?

Korte test: Peugeot 308 SW, nog steeds top?

Na een eerste kennismaking in het Zuiden van Frankrijk zitten we opnieuw aan het stuur van de Peugeot 308. Dit keer gaat het om een break die voorzien is van een 130 pk sterke diesel. Zal de Française ook in deze configuratie indruk op ons kunnen maken?

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

Audi Q4 e-tron vs Tesla Model Y: andere wapens, maar een spannende strijd!

De Duitser strijdt niet met dezelfde wapens als de gezins-SUV van de Amerikaanse elektro-specialist. Maar mag hij toch hopen op een overwinning?

3,2 /5 Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Test: MG MG5, de elektrische break zonder kapsones

Lijken blitse elektrische SUV’s je wat te veel van het goede en te duur? Met deze eerste ‘rationele en betaalbare’ elektrische break zou MG je dan wel eens kunnen verleiden!

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

Test: Fiat Tipo & 500X hybride, zijn ze echt de moeite waard?

De twee meest familiale auto’s van de Italiaanse autobouwer krijgen een hybride aandrijving. Blijkt dat we die motorisatie nog niet zo lang geleden al konden ontdekken! Maar biedt hij echt een voordeel onder de motorkap van de Tipo en de 500X?

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Ford test ‘geofencing’ voor snelheidsbeperkingen

Ford test ‘geofencing’ voor snelheidsbeperkingen

Het systeem zorgt ervoor dat auto’s zich in bepaalde zones automatisch aan de maximumsnelheid houden.

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Zoveel kost de Volkswagen ID.Buzz

Het is ondertussen twee maanden geleden dat Volkswagen het doek haalde van de elektrische reïncarnatie van zijn legendarische bus. En we kennen eindelijk de prijzen!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

Tesla Superchargers beschikbaar voor iedereen, ook in België!

België, Oostenrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Zweden openen ook een aantal van hun Superchargers voor alle elektrische voertuigen!

De 5 minst dure, meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

De 5 minst dure, meteen beschikbare Tesla’s op VROOM.be

Zin om meteen een Tesla te kopen zonder je bankrekening te ruïneren? Deze 5 exemplaren van de Model S zijn meteen beschikbaar voor minder dan de kost van een Model 3!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 19.571

Diesel, Automaat

€ 55.990
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 44.490
2022
5 km

Benzine, Automaat

€ 27.490
2022
5 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 11.200
2014
101.631 km

Benzine, Manueel

€ 21.999
2018
54.490 km

Diesel, Manueel

€ 12.800
2019
124.771 km

Benzine, Automaat

€ 17.790
2017
10.571 km