Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Kort na de onthulling van de C-Klasse Coupé in zijn ‘rustige’ versies, toont Mercedes nog een wildere variant. De C63 AMG Coupé beantwoordt nog het meest aan de geest van de muscle car: een coupé met vier plaatsen en een grote V8 met meer dan 500 paarden voorin.
Net als in de C63 AMG gebruikt Mercedes de V8 biturbo van de AMG-GT voor deze nieuwe coupé. Bijzonder aan deze motor van vier liter is dat zijn turbo’s in het midden van de V geplaatst werden. Van deze krachtbron bestaan twee vermogens: 476 pk (650 Nm) of 510 pk (700 Nm) in de S-versie. De krachtigste variant haalt 100 km/u in 3,9 seconden en maakt de auto tot 290 km/u snel, op voorwaarde dat je kiest voor het AMG Driver’s Package. Uiteraard hoort er ook een memorabel geluid bij, dankzij de actieve uitlaat (standaard). In optie kunnen klanten kiezen voor een uitlaat die moduleerbaar is met een knop.
In tegenstelling tot BMW – dat alleen nog een manuele bak aanbiedt in de M4 – levert Mercedes alleen een gerobotiseerde multikoppelingbak met zeven versnellingen. De constructeur werkte aan het beheer en de snelheid, vooral in de manuele modus.
Gelukkig is niet alleen de motor specifiek, anders zou deze auto onbestuurbaar worden. De C63 AMG Coupé staat op een specifieke adaptieve ophanging (AMG Ride Control) en heeft een zelfsper aan de achteras. Kortom, ideaal om te driften. Ook bijzonder: de actieve motorsteunen die harder worden naargelang de rijstijl. Het ‘schoeisel’ is ook specifiek: tot 255 mm breed voorin en 285 mm achterin.
De flamboyante techniek manifesteert zich ook in het uiterlijk. Deze AMG-versie is 64 mm breder vooraan en 66 mm breder achteraan. Zijn aluminium motorkap is 60 mm langer. Het stijlverschil is duidelijk te zien (viervoudige uitlaat, achterspoiler, bumpers, velgen, motorkap, …) waardoor je deze V8 biturbo niet zult verwarren met een viercilinder diesel.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.