Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het duurt niet zo lang meer voor de nieuwe Mercedes S-Klasse op de markt komt. Naar verluidt verschijnt hij al in juni dit jaar. De tests met de prototypes lopen dus op hun einde, wat de beperkte camouflage op deze exemplaren verklaart.
De eerste foto’s tonen een neus geïnspireerd door de Concept F700 uit 2008. De grote verrassing schuilt in de wielbasis: we verwachten maar liefst vier verschillende lengtes. Voor de Europese markt zijn dat de klassieke lange en korte versies, maar China krijgt nog twee langere varianten. Om het vertrek van Maybach op te vangen, bouwt Mercedes een weelderige S-Klasse van 6,5 meter lang, met twee bijkomende zetels achterin. Dat zouden klapstoelen zijn tegenover de conventionele zitplaatsen.
Het toppunt van het spektakel wordt ongetwijfeld de Magic Ride Control, dat bestaat uit frontale camera’s die de weg analyseren en de schokdemping volledig automatisch aanpast. Die camera’s dienen ook voor de veiligheid, om de bestuurder te waarschuwen voor gevaar. De automatische noodrem wordt door het brein van de informatica beheerd als de bestuurder niet reageert.
We vermelden ook de led-verlichting waarvan de intensiteit varieert naargelang het verkeer, wat het verbruik en de CO2-uitstoot beïnvloedt. De koplampen kunnen dieren of mensen opmerken en de bestuurder hiervoor waarschuwen.
Maar liefst drie hybrides staan op het programma, met elektromotoren van 41, 61 en 109 pk die de verbrandingsmotor bijstaan. Aan de andere kant van het motorenpalet vinden we de V12BiTurbo in deS65 AMG met 680 pk. De deuren, kofferklep en motorkap van deze AMG zijn van koolstofvezel om het gewicht te beperken.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!