Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Met zijn V8 die door 4 turbo’s wordt beademd kan de nieuwe Milan Red meer dan een hypersportwagen nerveus maken. De uiterst zeldzame en peperdure auto komt recht uit de fantasie van een Oostenrijker.
Als je een paar miljoen in een extreem krachtige en ultrasnelle hypersportwagen wil investeren maar een Bugatti Chiron of Koenigsegg wat gewoontjes vindt, dan hebben we hier een tof alternatief uit… Oostenrijk.
Hoewel zijn vaderland niet bepaald bekend staat om zijn opengrenzenpolitiek voor supersportwagens, kan de Red van Milan toch uitpakken met 1.325 troeven om de aandacht te trekken. Dat is namelijk het aantal pk’s dat hij weet te ontfutselen aan zijn 6.2-V8, die door vier turbo’s onder druk wordt gezet. En dankzij zijn pluimgewicht van 1,3 ton heeft hij verhouding gewicht-vermogen van minder dan 1 kg/pk, wat nog beter is dan de Koenigsegg One:1.
Meer dan 400 km/u
Zijn prestaties zijn al even verrassend als zijn design. Hij sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 2,47 seconden, tikt de 200 km/u aan na 5,46 seconden en dondert de grens van de 300 km/u voorbij na 9,98 tellen… Dat is 7 honderdsten van een seconde trager dan een Bugatti Chiron tot aan de 100 km/u, maar wel 0,64 tellen sneller naar de 200 km/u en zelfs 3,1 seconden vlotter aan de 300 km/u. Van een indrukwekkend visitekaartje gesproken. Zijn topsnelheid zou boven de 400 km/u liggen.
Erg beperkte reeks
Het kleine bedrijfje Milan Automotive gaat slechts 99 stuks bouwen van de Red, die elk zo’n 2 miljoen euro moeten kosten. Nu moet je enkel nog beslissen of je die paar miljoen die je ‘teveel’ hebt uitgeeft aan deze Milan Red, of toch eerder aan een ‘conventionele’ Bugatti Chiron of het volgende maffe project van Koenigsegg…
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.