MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Outlander PHEV debuteerde in 2013 en kreeg in 2015 al een eerste update. Vandaag volgen er heel wat technische aanpassingen aan zijn hybride aandrijflijn.
Met de Outlander PHEV heeft Mitsubishi de meest verkochte plug-inhybride SUV in Europa in zijn rangen (meer dan 100.000 verkochte exemplaren), maar ook wereldwijd (meer dan 140.000 exemplaren in totaal). Toch lijken de Japanners dat niet genoeg te vinden. Op het salon van Genève komt Mitsubishi namelijk met heel wat technische wijzigingen.
Zo verdwijnt de vorige 2.0 benzinemotor ten voordele van een 2.4 op benzine volgens de Atkinsoncyclus. Volgens de constructeur biedt die niet alleen meer koppel, maar is hij ook efficiënter. Al wil Mitsubishi nog geen cijfers meedelen.
Dat is niet alles: de Outlander PHEV generatie 2019 krijgt een 10% krachtigere generator, een eveneens 10% krachtigere elektromotor op de achteras en een batterij met 15% meer capaciteit. Die gaat van 12 naar 13,8 kWh en moet de Mitsubishi een uitgebreider elektrisch rijbereik opleveren. Maar opnieuw lossen de Japanners nog geen cijfers.
De overbrenging van de Outlander PHEV krijgt er naast de huidige Normal en Lock nog twee nieuwe modi bij: Sport, voor een actievere rijstijl, en Snow, voor moeilijker terrein. De SUV krijgt ten slotte nieuwe zaken zoals led-koplampen, nieuwe lederen zetels en andere details om zijn interieur op te waarderen.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.