BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Er worden slechts 10 exemplaren geproduceerd!
Het Japanse Mitsuoka is gespecialiseerd in het ontwerpen en bouwen van neo-retrowagens op basis van hedendaagse modellen. De Mazda MX-5 is een populaire basis voor het bedrijf, aangezien Mitsuoka al verschillende generaties van zijn roadster Himiko heeft gebouwd op basis van de MX-5.
De nieuwste editie van deze kleine cabrio is net onthuld door Mitsuoka, dat erbij vertelt dat er slechts 10 exemplaren worden geproduceerd. Het design is maar weinig veranderd ten opzichte van de vorige generaties, met een ellenlange motorkap en een zeer korte kont die doen denken aan de Jaguar XK120 of, iets recenter, de Morgan Aero 8. Zoals het een Japanner betaamt, wordt er maar één uitrustingsniveau aangeboden, terwijl de toekomstige klanten kunnen kiezen tussen 7 verschillende koetswerkkleuren. De uitrusting is bovendien allesbehalve karig, want de Himiko wordt geleverd met verwarmbare lederen zetels, cruise control, verkeersbordherkenning, GPS en... een CD-speler.
Onder de motorkap zit een van de twee motoren die Mazda standaard meelevert in zijn Miata/MX-5, namelijk de 1,5 liter-viercilinder op benzine, gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met 6 verzetten. Dat levert een vermogen van 131 pk en een koppel van 150 Nm op. Wil je een van de 10 exemplaren bemachtigen, dan moet je zo'n 45.000 euro overmaken aan Mitsuoka!
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...