Polestar
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Audi R8 is klaar! Audi onthult hem volgende week op het salon van Genève, maar zo lang hoef je niet te wachten om alle details te ontdekken.
De R8 wil het sportiefste model zijn binnen het gamma van Audi, een sportwagen met hoogtoerige, centrale motor, een lichte constructie (50 kg lichter dankzij aluminium en kunststof verstevigd met koolstofvezel) en quattro-vierwielaandrijving. De nieuwe generatie van de R8 is de krachtigste en snelste auto die Audi tot nu toe in grote serie gebouwd heeft.
De R8 komt er aanvankelijk in twee motorversies van dezelfde, atmosferische V10. De 5.2 FSI is beschikbaar met 540 of 610 pk. De topversie spurt in 3,2 seconden naar 100 km/u en haalt een top van 330 km/u. Een nieuwe S-tronic-automaat met zeven versnellingen en vierwielaandrijving brengen de kracht over op het asfalt. De distributie van het koppel varieert (tot 100 procent kan naar de voor- of achteras). Met Audi Drive Select kun je als bestuurder ook zelf de nodige parameters instellen.
Uiteraard kreeg de R8 een krachtige uitstraling, met als blikvanger de koplampen. Die hebben standaard leds en in optie lasertechnologie met rollende richtingaanwijzers vooraan. Zulke scrollende richtingaanwijzers zijn achteraan standaard.
Na de R8 met V10-motor volgen nog andere versies, zoals een evolutie van de elektrische R8 e-tron (340 kW en 920 Nm) die in 3,9 seconden naar 100 km/u sprint. Nieuwe batterijcellen verdubbelen het rijbereik tot 450 km.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.