Renault
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
Volkswagen stelt trots de vierde generatie van de Caddy en de Caddy Maxi voor. Maar het eerder laconiek opgestelde persbericht en het quasi onveranderde concept laten weinig revolutionaire nieuwigheden vermoeden.
De Caddy blijft de uitstraling van een vierkanten doos hebben. De voorkant is wel opgefrist en is duidelijk geïnspireerd door de recente VW-modellen, maar deze vierwieler zet gebruiksgemak (ver) boven sexy looks.
De nieuwigheden zie je vooral op de technische fiche. Voor de dieselrijders is er enkel een 2.0 TDI verkrijgbaar, maar VW levert die in verschillende uitvoeringen (van 75 tot 150 pk).
Bij de benzinemotoren schommelt het vermogen tussen 84 en 125 pk. Tussen die twee uitersten zien we een nieuwe motor opduiken: een 1.0 TSI driecilinder van 102 pk. Een motorvariant die op aardgas rijdt, blijft ook beschikbaar.
Qua uitrusting kun je de Caddy voorzien van een stevige dosis ‘poten en oren’: een noodremsysteem waardoor de wagen autonoom tot stilstand kan komen (tot 30 km/u), adaptieve cruise control, vermoeidheidsherkenning, grootlichtassistent, parkeer assistent en een uitgebreid multimedia systeem behoren allemaal tot de mogelijkheden.
En nu het werk nog op tijd klaar krijgen…
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
De Tesla Model 3 krijgt opnieuw een sportieve topversie in de eerste helft van volgend jaar. En het zou de moeite moeten zijn...
Een Zwitserse Peugeot-dealer heeft de 208 uitgebracht die we allemaal willen: de 208 Rallye, als eerbetoon aan de 205 en 106 Rallye van weleer. Alleen ontbreekt er nog een stap of twee.
Kia heeft de Sorento grondig herzien voor 2024 met een nieuwe look voor zowel het koetswerk als het interieur.