Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Fiat heeft zijn belangrijkste model vernieuwd: de 500 en zijn cabrioversie 500C. Aan de buitenkant is de kleine Italiaan nog altijd even schattig en herkenbaar, binnenin is de update grondiger.
4 juli is een historische datum voor Fiat. Op 4 juli 1957 werd de iconische 500 geboren en vijftig jaar later vond de reïncarnatie van de 500 plaats met de nieuwe Fiat 500. Die is inmiddels acht jaar op markt en geeft na een succesvolle carrière met 1,5 miljoen verkochte exemplaren de fakkel aan de nieuwe Fiat 500.
Of de leek de ‘nieuwe’ Fiat 500 wel zal onderscheiden van de ‘oude’ is nog maar de vraag. De ontwerpers van het Centro Stile Fiat sprongen wel héél voorzichtig om met het design van het enige Fiat-model dat de afgelopen jaren een groot succes boekte.
De nieuwe 500 valt aan de buitenkant op door de nieuwe dubbele koplampen met led-dagrijlichten en de markante achterlichten. De dimlichten zijn in de bovenste lichtunits geïntegreerd, terwijl het grootlicht, de led-dagrijverlichting en de knipperlichten in de onderste units zijn opgenomen. De maten van de Fiat 500 zijn grosso modo identiek gebleven: 357 cm lang, 163 cm breed en 149 cm hoog. Nieuwe kleuren (onder meer met patronen aan de taillelijn, het dak of de motorkap) en velgen ronden de buitenkant af.
Het interieur van de Fiat 500 werd dan weer wel helemaal hertekend. Nieuw is het Uconnect-infotainmentsysteem met een centraal beeldscherm tussen de ventilatieroosters. Afhankelijk van de versie gaat het om een aanraakscherm met een diameter van 5 duim. Met de app Uconnect live (verkrijgbaar in de Apple Store en Google Play Store) kun je jouw smartphone verbinden met de Fiat 500 en talloze functies van de telefoon bedienen via centrale scherm. Het Uconnect-systeem leest ook sms’jes voor (text to speech).
Ook het instrumentenpaneel, met de snelheid aan de buitenste rand en de boordcomputer in het midden, werd vernieuwd. Wat je niet ziet, is dat Fiat extra isolatiemateriaal heeft geplaatst.
Fiat belooft motoren die minder brandstof drinken dan vroeger, maar het zijn allemaal bekende motoren. De basismotor is de 1.2 met 69 pk. Voor meer pit ben je aangewezen op de 0.9 TwinAir met 85 of 105 pk. Kort na de lancering van deze benzineversies na de zomervakantie volgt een 1.3 Multijet II-diesel met 95 pk.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...