Nieuwe SsangYong Korando doet het verleden vergeten

De kentering werd ingezet met de Tivoli en doorgezet met de Rexton. Deze nieuwe SsangYong Korando laat zien dat de Koreanen komaf willen maken met hun banale verleden.

  • Bervoets Wim
  • 06 maart 2019
  • Lancering

Nieuwe SsangYong Korando doet het verleden vergeten

Hij zal meteen al weten wat te doen, de nieuwe Korando. Als SUV in het C-segment komt hij namelijk uit tegen kleppers als de Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 en Nissan Qashqai. Met een lengte van 4,45 meter wil hij vooral inzetten op ruimte. Onder meer voor de passagiers achteraan en in de koffer. Die is 551 liter groot en kan worden uitgebreid tot 1.248 liter.

Nieuwe SsangYong Korando doet het verleden vergeten

Qua design haalt de nieuwe Korando de mosterd bij de SiV-2-conceptcar die in 2016 in Genève getoond werd. De SUV krijgt ook het tekenwerk van zijn grotere broer, de Rexton. Wat de Korando nog niet krijgt, is een hybride of elektrische aandrijflijn, in tegenstelling tot wat de Koreanen ons vorig jaar deden vermoeden.

Een volledig elektrische versie volgt in een later stadium, aldus SsangYong. Voorlopig start de Korando zijn carrière met een 1.5 turbobenzine van 163 pk en een 1.6 diesel van 136 pk. Een manuele versnellingsbak met zes verzetten is standaard, een zestrapsautomaat op beide motoren een optie.

Nieuwe SsangYong Korando doet het verleden vergeten

Binnenin springt vooral het opgewaardeerde interieur in het oog. Ook daar zit de Rexton voor iets tussen. Deze Korando krijgt onder meer een infotainmentscherm van 9,2 duim, een digitaal instrumentenpaneel van 10,25 duim, Apple CarPlay, Android Auto en navigatie. Nog opvallender is de veiligheidsuitrusting: een noodremhulp, rijstrookhulp, adaptieve cruise control en dodehoekwaarschuwing zijn zo goed als allemaal standaard.

De nieuwe SsangYong Korando komt midden 2019 op de markt. Prijzen worden later bekend gemaakt.

Nieuwe SsangYong Korando doet het verleden vergeten

Meer lezen over:

Over de auteur: Bervoets Wim Wim Bervoets is redacteur bij Vroom sinds 2016. Hij interesseert zich voor alles van stadsauto’s tot sportwagens, en kijkt met een open blik naar de mobiliteit en brandstoffen van de toekomst.
Toch droomt hij nog altijd van een Lotus Elise...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km