Nissan X-Trail: discrete facelift

  • Piette François
  • 03 augustus 2010

Tegenwoordig zie je door het bos van de diverse SUV’s de bomen niet meer. Daarom geven we jullie nog even mee dat de X-Trail geen ‘showbak’ is maar een echte alle-terreinwagen. Hij heeft niets gemeen met de Juke of de Qashqai, die eerder de kaart van de chique stadswagen trekken. Bij de X-Trail kun je trouwens niet voor tweewielaandrijving kiezen: vierwielaandrijving is standaard.

Binnen en buiten

Zoals gewoonlijk wordt bij een facelift vooral de voor- en de achterzijde aangepakt. Radiatorrooster, bumpers en lichten zijn nieuw. In de achterlichten duiken enkele leds op, die deze avonturier een sympathiek high-techtintje bezorgen.

Binnenin is de verbeterde kwaliteit van de materialen duidelijk merkbaar en ook het instrumentenbord werd vernieuwd. Afsluiten doen we met nieuwe velgen van 17- en 18-duim. Voor koukleumen is er goed nieuws: ook de achterbank is nu verwarmbaar.

Lager verbruik

Onder de motorkap vinden we nog altijd de 2.0 dCi dieselmotor van 150 pk terug. Die werd wel verfijnd, waardoor hij minder verbruikt en schoner is. Zo beantwoordt de X-Trail nu ook aan de Euro 5-normen. Tot slot verbeterden de ingenieurs de aerodynamica, wat het verbruik nog wat vermindert.
 

Meer lezen over:

Over de auteur: Piette François
Foto's ©: Manufacturer. Source ©: Nissan.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km