BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Audi’s SUV-familie breidt uit, maar de Duitsers vergeten ook hun breaks niet. Zo keert de A6 Allroad volledig vernieuwd terug naar de showroom.
Exact twintig jaar na zijn debuut krijgt het A6 Allroad-verhaal een nieuw hoofdstuk. De vierde generatie van de avontuurlijke break staat binnenkort in de showroom met uiteraard de typische kenmerken van de vorige generaties. Zoals een specifieke koetswerkkit, vierwielaandrijving en luchtvering die de hoogte van het koetswerk kan aanpassen indien nodig.
Die rijhoogte pas je aan via het Drive Select-systeem. In de normale rijmodus bedraagt de bodemvrijheid 13,9 centimeter. De A6 Allroad kan ook 3 centimeter hoger in off-roadmodus, en zelfs 4,5 centimeter met de liftmodus die tot 35 km/u beschikbaar is. Op de snelweg laat de A6 Allroad zijn rijhoogte dan weer met 15 millimeter zakken om het verbruik te beperken.
Daarnaast krijgt de Allroad nog specifieke uitrusting als de Hill Descent Control en Tilt Angle Assist, waarbij een menu op het MMI-scherm de hoek van de auto aangeeft en de chauffeur waarschuwt voor kantelgevaar.
De A6 Allroad is alleen beschikbaar met een 3.0 V6 TDI. Die heeft drie verschillende vermogens: 231 pk en 500 Nm (45 TDI), 286 pk en 620 Nm (50 TDI), en een topversie van 349 pk en 700 Nm (55 TDI). Die heeft 5,2 seconden nodig om 100 km/u te halen. De drie motoren beschikken over mild hybrid-technologie met 48-voltcircuit, waardoor het verbruik volgens Audi met 0,4 l/100 km wordt gedrukt.
Tot slot is er nog een speciale reeks, “20 Years Allroad” met eigen exterieur- en interieurdetails. De commercialisering van de nieuwe Audi A6 Allroad is gepland voor juli. De vanafprijs bedraagt bij ons € 65.840.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.