Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Ook al zwichtte Bentley met de Bentayga voor de SUV, toch vergeet het Britse merk zijn traditionele klanten niet. Dit is de nieuwe limousine Flying Spur, die op basis van de meest recente Continental werd uitgewerkt.
De nieuwe Flying Spur is een majestueuze limousine geworden, die elegantie en sportiviteit combineert. We zien in profiel onder meer een gespierde gordellijn en uitgesproken wielkasten. De derde generatie van deze limousine heeft ook een massief verticaal radiatorrooster met led-koplampen en een nieuwe interpretatie van het Bentley-logo.
De 5,32 meter lange Brit heeft een wielbasis van 3,19 meter. De plaats achteraan is dus op zijn minst royaal te noemen. Vooraan zien we een dashboard dat traditie en moderniteit mengt. Het centrale scherm kan volledig worden verborgen achter een paneeltje voor een meer tijdloze look op het dashboard.
Ondanks de afmetingen is de limousine een uitstekende sprinter, dankzij de W12. Die 6 liter grote motor produceert 626 pk en 900 Nm. Daardoor sprint de Bentley naar 100 km/u in amper 3,8 seconden en haalt hij een topsnelheid van 333 km/u.
De nieuwe generatie Flying Spur moet niet alleen ruimer, comfortabeler en luxueuzer zijn dan zijn voorganger, maar ook dynamischer. Ondanks een leeggewicht van 2.437 kilogram kiest de vierwielaandrijving vooral voor de achterwielen. In de Comfort- en Bentley-modus gaat 480 Nm naar de voorwielen, in de Dynamic-modus is dat maar 280 Nm. Dat moet hem een meer achterwielaangedreven karakter geven. Voor het eerst krijgt de Bentley Flying Spur vierwielsturing, waarbij de meesturende achterwielen het dynamische weggedrag versterken of de auto meer manoeuvreerbaar maken in de stad.
De eerste bestellingen van de nieuwe Bentley Flying Spur kunnen worden geplaatst in de herfst, de eerste leveringen volgen begin 2020.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.