Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus

BMW geeft zijn 7-Reeks een facelift. Die valt meteen op door zijn massieve radiatorrooster. Gelukkig zijn er ook nieuwe technologieën en nieuwe motoren.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 16 januari 2019
  • Lancering

Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus

Verrassing: BMW houdt het niet bij een eenvoudige facelift. De tussentijdse lifting brengt enkele grondige wijzigingen met zich mee. De ‘nieren’ vooraan zijn maar liefst 40 procent groter geworden, de koplampen iets fijner en de achterlichten hebben een nieuwe lichtsignatuur. Met doorlopende led-strook, zoals in dit segment stilaan de gewoonte begint te worden…

Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus
Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus

Persoonlijke assistent

De facelift zorgt vooral ook voor een update van de technologie van het BMW-vlaggenschip. Zo komt er onder meer een inductielader voor smartphone, en een virtuele assisent die je aanspreekt met “Hey BMW”. Ook de rijhulp wordt stevig opgewaardeerd om weer meer op te schuiven richting autonoom rijden.

Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus
Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus

Meer spierkracht

Onder de motorkap verandert er ook het een en ander: de V12 uit de M760Li xDrive krijgt een partikelfilter, de 750i xDrive en 750Li xDrive hebben een gewijzigde V8 die voortaan 530 pk produceert (80 pk extra).

Officieel: de BMW 7-Reeks haalt een frisse neus

Plug-inhybride

De duidelijkste motorupdate is die van de plug-inhybride, die de vorige 2.0 turbobenzine inruilt voor een 3.0 zescilinder. Het gecombineerde vermogen bedraagt voortaan 394 pk. Er komt ook een grotere batterij van 12 kWh. Daardoor zou er theoretisch een elektrisch rijbereik van 50 tot 58 kilometer mogelijk moeten zijn, afhankelijk van de versie (korte of lange wielbasis en twee- of vierwielaandrijving).

BMW

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

BMW stopt met de 'i' voor zijn benzinewagens

Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.900
2021
1.500 km