Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
We hebben er even op moeten wachten, maar de strijd in hot hatch-land wordt weer opengebroken. De nieuwe Renault Mégane RS wacht de zware taak om de grote schoenen van zijn voorganger te vullen.
De vorige Renault Mégane RS kende namelijk heel wat radicale afgeleiden en zette enkele records op de Nürburgring op zijn naam. De vorige generatie van de Clio RS was ook zo’n atleet, terwijl de huidige Clio RS de verwachtingen niet helemaal inlost. Wat gooit deze nieuwe Mégane RS in de strijd?
Een 1.8 viercilinder turbobenzine, om te beginnen. Dat blok, dat in een gewijzigde versie ook in de Alpine komt, produceert 280 pk en 390 Nm. De puristen mogen gerust zijn: er is nog steeds een manuele zesversnellingsbak. De EDC-zesbak met dubbele koppeling is ook verkrijgbaar.
Het uitgekiende chassis is altijd een van de sterkste punten van de Mégane RS geweest. Dat lijkt nu niet anders: de 4Control-vierwielsturing maakt voor het eerst zijn opwachting, en klanten krijgen opnieuw de keuze tussen een radicaal Cup-chassis en een comfortabeler Sport-chassis. Toegenomen spoorbreedtes vooraan en achteraan zorgen voor meer grip.
De orderboekjes worden geopend vanaf januari 2018. Eind 2018 volgt de eerste radicale variant: de Trophy belooft 300 pk…
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!