Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Volkswagen neemt zijn dakloze T-Roc dan toch in productie. Dit is de definitieve versie die in de lente op de markt komt.
Andere constructeurs hebben – met beperkt succes – een SUV al eens geprobeerd te combineren met een cabriolet. Volkswagen waagt het met deze T-Roc Cabriolet. Het model wordt officieel voorgesteld op het salon van Frankfurt in september.
Het dak wordt vervangen door een stoffen kap die in 9 seconden opplooit, al rijdend tot 30 km/u. De T-Roc verliest zijn achterste deuren en één zitplaats: de achterbank biedt nog maar plaats voor twee.
De achterkant wijzigt uiteraard ook. De klassieke kofferklep maakt plaats voor een kleinere laadklep en de koffer zelf wordt ook flink kleiner: 284 liter, tegenover 445 liter in de gewone T-Roc.
Volkswagen geeft mee dat er twee benzinemotoren onder de kap van de T-Roc Cabriolet komen. De instapmotor is de 1.0 TSI driecilinder van 115 pk, in combinatie met manuele zesbak. Dan is er nog een 1.5 TSI van 150 pk, die optioneel kan worden gekoppeld aan een versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Alle modellen zijn voorwielaangedreven.
De lancering van de Volkswagen T-Roc Cabriolet is gepland voor de lente van 2020.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...