Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Overtuigd van de looks en hogere rijpositie van SUV’s maar toch liever een traditioneler koetswerk? Dan is de Active-uitvoering van de Ford Focus misschien iets voor jou. De crossoverinvloeden zijn er voor de vijfdeurs en de break.
Na de Fiesta en Ka+ kiest ook de Ford Focus voor de Active-behandeling. Niet alleen als Clipper, zoals vaak het geval is bij auto’s die een avontuurlijkere versie willen. De Focus Active is er ook als vijfdeurs.
Naast koetswerkaddenda krijgt de Focus Active een 30 millimeter hoger koetswerk vooraan en een verhoging van 34 millimeter achteraan. Vierwielaandrijving is er dan weer niet. Maar naast Normal, Eco en Sport zijn er nog twee andere rijmodi: Slippery en Trail. De eerste beïnvloedt de stabiliteitscontrole en tractiecontrole voor meer trekkracht in modder, op sneeuw of ijs. De tweede moet vooral het rijgedrag op zand verbeteren.
In België zal de Ford Focus Active minstens € 24.200 kosten, en € 25.200 voor de break. Dat zijn de prijzen voor de 1.0 Ecoboost turbobenzine van 125 pk. Reken op € 27.900 (of € 28.900 voor de Clipper) voor de 1.5 EcoBlue diesel van 120 pk. Vanaf januari 2019 zal hij te bestellen zijn.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.