Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Mercedes heeft de sluier gelicht van de tweede generatie van de kleinste SUV in zijn catalogus. Om zijn offroadlook te versterken heeft Mercedes het plafond van zijn nieuwe GLA gevoelig verhoogd. Dat zit 10 centimeter hoger dan in zijn voorganger, ondanks een iets kleinere totale lengte (-1,5 centimeter). De bodemvrijheid groeit met 0,9 centimeter tot 14,3 centimeter. Toch blijft deze nieuwe, meer ‘verticale’ stijl vrij gestroomlijnd, met een Cx van 0,28.
Ondanks zijn iets kleinere formaat verzorgt deze GLA zijn binnenruimte. De beenruimte achterin gaat er gevoelig op vooruit (+ 11,6 centimeter). De achterbank kan trouwens verschuiven over een afstand van 14 centimeter om indien nodig de verhouding leefruimte-koffer aan te passen indien nodig. Die laatste slikt 435 liter, 14 liter meer dan zijn voorganger.
Uiteraard neemt deze GLA het dashboard met twee XXL-schermen over dat zo kenmerkend is voor de andere recente modellen van de compacte familie van Mercedes. Het infotainmentsysteem MBUX maakt ook deel uit van de standaarduitrusting. Maar je moet uiteraard nog in de buidel tasten wil je alle high-enduitrusting krijgen die Mercedes tegenwoordig aanbiedt in zijn GLA.
Binnenkort krijgen we details over de talrijke verkrijgbare benzine- en dieselmotoren. We weten ook dat er een plug-inhybride variant komt. In afwachting daarvan laat Mercedes alvast weten dat de basismotor van de GLA (de 200) wordt aangedreven door de 163 pk sterke 1.33-turbobenzinemotor die samen met Renault is ontwikkeld. Tegelijk weten we ook dat er een sportieve GLA 35 AMG 4Matic (2.0-turbo met 306 pk) en vierwielaandrijving beschikbaar zal zijn van bij zijn lancering.
De eerste publieke vertoning van de nieuwe GLA is geprogrammeerd voor het autosalon van Brussel. Zijn officiële lancering volgt dan in de lente van 2020.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...