Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
We weten al even dat Subaru en Toyota een vervolg zullen geven aan hun opwindende verhaal met twee coupés voor puristen: de BRZ en de GT86. Subaru onthult als eerste zijn nieuwe BRZ.
De technische fiche geeft een antwoord op de vraag die op ieders lippen rust: houdt het duo vast aan de atmosferische motor of bezwijkt het voor de lokroep van de drukvoeding? Vandaag weten we dat in de neus een ‘dikke’ en atmosferische 2.4-boxerviercilinder ligt. In vergelijking met de vorige tweeliter stijgt het vermogen van 200 naar 231 pk.
De grotere cilinderinhoud komt ook het koppel ten goede, dat met 15 procent stijgt in vergelijking met de uitgaande generatie. Op die manier wordt een van de ‘gebreken’ van het eerste duo BRZ/GT86 opgelost.
Voor de rest zouden we hetzelfde magische recept moeten terugvinden, dat een laag gewicht combineert met een efficiënte ophanging en een heel laag zwaartepunt.
Toch is er slecht nieuws voor de puristen: net zoals de toekomstige Nissan Z zouden deze tweede Subaru BRZ en zijn tweelingbroer met Toyota-logo die binnenkort wordt onthuld niet naar Europa komen…
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!