Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Volvo presenteert een facelift voor zijn SUV-slagschip, de XC90. Jaargang 2020 krijgt onder meer nieuwe geëlektrificeerde motoren, zowel op benzine als diesel.
De tweede generatie van de Volvo XC90, het eerste model van de nieuwe generatie Volvo’s, werd sinds zijn lancering in 2015 al meer dan 320.000 keer verkocht. Vandaag toont Volvo jaargang 2020. Esthetisch blijven de wijzigingen subtiel, met nieuwe velgen, nieuwe kleuren en een licht herwerkt radiatorrooster. Binnenin zegt Volvo niet veel veranderd te hebben, behalve nieuwe materialen waaronder bekleding in een nieuwe wolmix. Er zijn ook enkele nieuwe elektronische gadgets, zoals Android Auto.
De voornaamste wijziging is technisch van aard: Volvo kondigt nieuwe hybridemotoren aan, die het etiket “B” meekrijgen. Zij moeten de kloof dichten tussen de klassieke verbrandingsmotoren en de duurdere plug-inhybride. De milde hybrides moeten op termijn diezelfde klassieke verbrandingsmotoren ook volledig vervangen. Technische details geven de Zweden nog niet, maar er komt eerst een XC90 met mild hybrid-diesel, de B5. In de loop van 2019 komen er dan nog mild hybrid-benzines in de vorm van een B5 en B6.
Die nieuwe motoren zouden volgens Volvo tot 15 procent zuiniger zijn en de uitstoot in reële omstandigheden verlagen dankzij een volledig elektrisch remsysteem met energierecuperatie. De XC90 jaargang 2020 gaat in mei in productie in de Zweedse fabriek van Torslanda. Hij is vanaf nu wel al wereldwijd te bestellen.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.