Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Volkswagen zet zijn elektrische offensief verder met de SUV ID.4. Die zal worden geproduceerd en verkocht in China, de VS en Europa.
Technisch gezien is hij uiteraard gebaseerd op het elektrische modulaire platform MEB van de Duitse groep, waar ook de ID.3 en de Skoda Enyaq op rusten.
De ID.4 is 4,58 meter lang, tegenover 4,26 meter voor de ID.3. Hij is dus nog wat groter dan de VW Tiguan (4,49 meter). De elektrische SUV biedt een koffer van 543 liter (1.575 liter met de achterbank neergeklapt). Bovendien mag hij tot 1.000 kilo slepen.
In het interieur is uiteraard dezelfde, pure sfeer te vinden als in de ID.3. Het dashboard heeft geen enkele fysieke knop of schakelaar. De bestuurder kijkt op een compact scherm.
Op het midden van het dashboard staat een groot aanraakscherm van 10 tot 12 duim, afhankelijk van de gekozen uitrusting. Net zoals de ID.3 kan ook de ID.4 worden besteld met een head-updisplay dat in augmented reality navigatiepijlen en andere symbolen op de voorruit kan projecteren zodat ze “met de werkelijkheid versmelten”.
Bij zijn lancering biedt Volkswagen de elektrische SUV aan met een batterij van 77 kWh en een elektromotor van 204 pk (die de achterwielen aandrijft). Voor deze versie belooft VW een rijbereik van 520 kilometer en een sprint van 0 naar 100 km/u in 8,5 seconden. Snelladen kan aan tot 125 kW. Voor volgend jaar belooft Volkswagen nog een variant met twee elektromotoren voor vierwielaandrijving.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.